5 din脿miques de cohesi贸 de grup

En aquest post descobrir脿s 5 din脿miques de cohesi贸 de grup amb la finalitat d鈥檃favorir la implicaci贸 dels alumnes a treballar en equip
cohesio de grup a l'aula

La cohesi贸 de grup 茅s el conjunt de forces o sinergies que s鈥檈stableixen entre els diferents membres d鈥檜n grup que permeten que aquests estiguin units per diferents motius, com s贸n la consecuci贸 d鈥檜n objectiu com煤, el fet de compartir una experi猫ncia, afinitats, interessos.

Com b茅 sabeu, la cohesi贸 de grup no 茅s un estat fix en els grups classe, ja que qualsevol fet pot alterar-la, provocant que perdi l鈥檈stabilitat i es generin diferents conflictes d鈥檌nteressos entre els seus membres. En aquest post us explicarem diferents din脿miques de cohesi贸 de grup que podreu aplicar a Educaci贸 Infantil, Prim脿ria i Secund脿ria.

Din脿miques de cohesi贸 de grup per a Educaci贸 Infantil

En aquest apartat us proposem 5 din脿miques de聽cohesi贸 de grup聽per Educaci贸 Infantil perqu猫 s’adonin que junts poden fer moltes m茅s coses i molt millors.

  • La Trobada”聽茅s un joc de cohesi贸 en qu猫 dos alumnes s’han de trobar i abra莽ar, per la resta del grup classe ho ha d’impedir, sense la for莽a, sin贸 posant-se al davant.
  • Lacadena de noms” 茅s una din脿mica interessant per treballar a l’inici de curs, per貌 tamb茅 quan tenim un alumne nouvingut a l’aula i afavorir que vagi coneixent els companys. En rotllana, els alumnes diuen el nom del company anterior i el seu nom, i aix铆 successivament.
  • Amb “el paracaigudes” es poden realitzar infinitat de din脿miques molt divertides i interessants. Consulta el seg眉ent enlla莽.
  • “Noms amb qualitats” 茅s una din脿mica per trobar i ressaltar l’aspecte positiu dels companys en funci贸 de la primera lletra del nom, i contribueix a millorar la cohesi贸 emocional del grup i l’autoestima (P.e. Anna: Amable)
  • El “Dibuix a cegues”, la darrera recomanaci贸 per tal de treballar la confian莽a amb els altres. En cada parella hi haur脿 un infant amb els ulls tapats, i l’altre el guiar脿 per aconseguir fer el dibuix proposat.
cohesio de grup aula

Din脿miques de cohesi贸 de grup per a secund脿ria

En aquest punt podreu veure 5 din脿miques de聽cohesi贸 de grup聽que tamb茅 es poden adaptar a secund脿ria.

  • El “paracaigudes” 茅s una eina molt efica莽 per treballar la cohesi贸 de grup a Secund脿ria. Amb aquest es poden realitzar infinitat de din脿miques molt divertides i interessants. Consulta el seg眉ent enlla莽.
  • “Seguir el conte” 茅s una din脿mica per desenvolupar el sentit col路laboratiu dels infants. En grups redu茂ts de 4-6, els alumnes escriuen un conte continuant l’aportaci贸 dels companys.
  • Les “paraules encadenades” 茅s una din脿mica per afavorir la concentraci贸. En aquest cas, un alumne diu una paraula, i el company del costat n’ha de dir una altra que comenci amb la mateixa lletra en
  • qu猫 finalitza l’anterior.
  • “La discussi贸 en petit grup” pot servir per treballar el consens. La meta d’aquesta din脿mica 茅s que el grup es posi d’acord sobre un tema, deixant-los un temps prudencial.
  • “L’entrevista per parelles” 茅s la nostra darrera recomanaci贸 per a secund脿ria, dissenyada per tal que els alumnes es coneguin millor us proposem. Mitjan莽ant aquesta din脿mica de cohesi贸 de grup, s’han d’acordar, entre un gran grup, 5-7 preguntes a fer als companys i per parelles, s’entrevistaran i escriuran les respostes, despr茅s intercanviaran els rols. I finalment, cada alumne pot explicar al grup classe com 茅s la seva parella.
aula cohesio de grup

Din脿miques de cohesi贸 de grup - Conclusi贸

Des de ben petits cal comen莽ar a treballar la cohesi贸 de grup a trav茅s de jocs i din脿miques amb la finalitat d’afavorir el treball en equip, l’empatia, el respecte a les difer猫ncies, l’ajuda m煤tua, etc.聽D’aquesta manera els infants adquiriran compet猫ncies i habilitats compartir, resoldre conflictes de manera constructiva, etc.

Us recomanem treballar-la en diferents situacions i moments de la jornada escolar, ja sigui a l’hora de tutoria, educaci贸 f铆sica, llengua, tallers, etc.聽Esperem que aquest post del nostre聽Blog聽us hagi donat idees per cohesionar el vostre grup. Aix铆 que endavant!

Com a lectura ampliada dins l’脿mbit del treball cooperatiu, us deixem amb un v铆deo i us recomanem els seg眉ents posts:

Comparteix aquest article…

Comparteix a whatsapp
Comparteix a twitter
Comparteix a facebook
Comparteix a pinterest
Comparteix a linkedin

Amplia les teves compet猫ncies sobre el tema d'avui amb aquests cursos

Treballa la comunicaci贸 amb l’alumnat i apr猫n noves estrat猫gies cooperatives amb els seg眉ents cursos i p铆ndoles gratu茂tes de Doqua.

  • Educaci贸 Secund脿ria , P铆ndoles formatives gratu茂tes

    Introducci贸 a la comunicaci贸

    A trav茅s d鈥檃questa p铆ndola formativa es pret茅n fer una introducci贸 a la import脿ncia de la comunicaci贸 en els centres educatius i de con猫ixer les maneres de comunicar-nos amb companys, alumnes i fam铆lies.聽Es tracta de l’apartat introductori del curs “Introducci贸 amb l’煤s de les TIC”, de 30 hores,聽on establim les bases de la formaci贸.

  • 60 hores , Educaci贸 Infantil

    Treball per projectes

    En aquest curs els docents aprendran a elaborar, revisar i validar propostes de projectes de treball mitjan莽ant el coneixement l鈥檃n脿lisi i experimentaci贸 de les seves particularitats pedag貌giques, per tal de fer significatiu l鈥檃prenentatge dels alumnes.

  • 60 hores , Educaci贸 Infantil

    Aprenentatge cooperatiu

    L’aprenentatge cooperatiu 茅s un enfocament metodol貌gic per a l’aprenentatge de qualsevol contingut en un context escolar. Parteix de la base que les difer猫ncies entre els aprenents s贸n un potencial per a l’aprenentatge i no pas un entrebanc. A trav茅s de diversos m猫todes i t猫cniques que coneixerem en aquesta formaci贸, es practica el treball en equip, un context en el qual …

  • 30 hores , Digital

    Comunicaci贸 amb l’煤s de les TIC

    Aquest curs est脿聽pensat per a oferir eines i estrat猫gies pr脿ctiques per a dur a terme al centre educatiu per a millorar la comunicaci贸 amb聽els tres agents que hi intervenen (companys, alumnes i fam铆liesI i con猫ixer diferents eines digitals que poden potenciar-les.

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *

Posts anteriors

Aqu铆 tens els 煤ltims articles que hem publicat.

Recorda que pots filtrar-los per tem脿tica des del men煤 superior
que es plickers

Qu猫 茅s Plickers

Avui us presentem Plickers, una eina digital que ens pot ajudar a facilitar alguns dels procesos m茅s habituals de la nostra tasca docent.