Oposicions docents: Curs de situacions d’aprenentatge

Des de: 415,00

Aprèn a dissenyar un model de situació d’aprenentatge tal i com es demana a les oposicions de la Generalitat de Catalunya al 2024.

Preparadors experts, tutories i correcció de la teva situació d’aprenentatge en un sol curs.

Descripció

60 hores online

6 setmanes

Primària i Secundària

Selecciona la teva etapa

-5€ per doqualumnis

antics alumnes

-50€ per la compra de dos cursos per a opos

Amb el cupó OPOS a la cistella

NO RECONEGUT

Certificat propi de Doqua

Prepara la teva programació didàctica per a les oposicions 2024

Aquest curs online està dissenyat exclusivament per preparar la part B (unitat didàctica o situació d’aprenentatge) de la primera prova, seguint els requisits específics de l’Annex 5 de la convocatòria d’oposicions per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i adquisició de noves especialitats per a 2024 (RESOLUCIÓ EDU/4103/2022, de 23 de desembre).

Descripció

Aquest curs online està dissenyat amb la finalitat de preparar la part B (unitat didàctica o situació d’aprenentatge) de la primera prova de la fase d’oposició. El curs disposa de dues versions: educació primària i educació secundària. Cadascuna amb el seu propi tutor-preparador/a, especialitzat en l’etapa.

🧑🏻‍🏫 Dissenyat i dirigit per Mario Serrano, funcionari de carrera en excedència, preparador d’opositors des de 2006, expert en programació i avaluació i dissenyador de materials didàctics per a editorials.

  • Preparadors experts (funcionaris en actiu) amb més de 17 anys d’experiència preparant opositors i pedagogs amb més de 8 anys d’experiència dissenyant unitats didàctiques per a editorials.
  • Preparació 100% pràctica.
  • Acabaràs el curs amb una situació d’aprenentatge revisada (3 correccions parcials corresponents a cadascuna de les tasques dels 3 mòduls del curs).

i trobaràs:

  • ▶️ Els vídeos del curs de situacions d’aprenentatge de Doqua.
  • 👩‍🏫Webinars i tutories on professorat expert enfocarà els aprenentatges cap a les oposicions. Es tracta de professorat funcionari i pedagogs/gues especialistes en didàctica, avaluació i elaboració de materials didàctics.
  • 🍿Models de situacions d’aprenentatge per a elaborar la teva situació a partir d’una guia, dissenyats per experts en el desenvolupament de material didàctic.
  • ✅ Correcció sencera de la teva situació d’aprenentatge per experts en el desenvolupament de material didàctic i preparadors d’oposicions (3 correccions parcials, corresponents als 3 blocs del curs).
El procÉs de treball

Durant les sis setmanes es treballaran 3 blocs de quinze dies de durada. Cada bloc, es treballa seguint el següent procés de treball:

Sessions online quinzenals on s’explicaran tots els punts que ha de contenir una unitat didàctica o situació d’aprenentatge segons la convocatòria d’oposicions (vegeu el desglossament dels continguts del webinar a l’apartat Continguts). Els webinars es gravaran en vídeo per ser visualitzats a posteriori, en cas de no poder assistir en directe. En finalitzar cada webinar, s’encarregarà als assistents el desenvolupament dels punts de la situació d’aprenentatge exposats al llarg d’aquest, a partir dels models i plantilles desenvolupades per doqua i que es trobaran penjades al Campus online.

Quinzenalment s’obriran els mòduls del curs on es podran visualitzar els vídeos amb el pas a pas per desenvolupar els diferents punts de la situació d’aprenentatge. Els vídeos complementen els webinars i es poden visualitzar tantes vegades com es vulguin per entendre millor els continguts.

per desenvolupar punt per punt els apartats treballats. Un cop finalitzats s’entregaran al tutor/a per a ser revisats de forma individual i conservant la confidencialitat de cada treball. Es realitzaran 3 correccions parcials corresponents a les entregues dels 3 blocs del curs. Cada curs (ed. primària i ed. secundària) disposarà d’un tutor/a online especialitzat que s’encarregarà de resoldre els dubtes generats sobre les tasques a realitzar al llarg de la setmana.

Tutories on line en directe quinzenals per consultar aspectes generals relacionats amb la prova i altres aspectes a incorporar dins la unitat que no inclosos dins la convocatòria que poden diferenciar un aspirant d’un altre.

A més, trobaràs una Masterclass en vídeo amb els tips bàsics i avançats per presentar-se a la convocatòria d’oposicions i tècniques d’estudi d’alt nivell per estudiar els temaris.

Modalitat online

Aquest curs és de 60h (10h setmanals) i disposaràs de tot el contingut en directe gravat per a visionar-lo posteriorment si no has pogut assistir a les classes. El curs està pensat per a treballar de forma individual al vostre ritme, amb el seguiment d’un tutor expert.

Horari dels webinars quinzenals

Ed. Primària: dimarts de 18-20h.
Ed. Secundària: dimarts de 16:30-18:30h

Horari de les tutories quinzenals online

Ed. Primària: dimarts de 18-19h.
Ed. Secundària: dimarts de 16:30-17:30h

Continguts

Els continguts que es treballaran es separen en tres blocs quinzenals:

Setmana 1
  • Webinar 1 online en directe (2h) on es veuran:
    • Els trets diferencials entre les situacions d’aprenentatge i una programació didàctica.
    • Revisió dels elements bàsics d’una situació d’aprenentatge (Annex 5 de la convocatòria).
    • Anàlisi d’una situació d’aprenentatge model (planificació i dossier de l’alumne).
    • Anàlisi dels elements curriculars que ha de contenir una situació d’aprenentatge.
    • Enfocament globalitzador i pensament complex.

    Els últims 15 minuts es destinaran a resoldre dubtes.

  • Apertura del mòdul 1 amb vídeos pas a pas.
  • Prescripció de les tasques a realitzar durant les 2 setmanes de durada del bloc 1:
    • Anàlisi de la situació d’aprenentatge descarregable a través del campus online.
    • Redacció dels elements curriculars principals de la situació d’aprenentatge i síntesi de les 6 situacions d’aprenentatge que s’inclouran dins la programació.
Setmana 2
  • Tutoria online en directe (1h). Els primers 30 minuts s’explicarà com integrar l’educació inclusiva i la perspectiva de gènere dins la situació d’aprenentatge. Els últims 30 minuts es dedicaran a resoldre dubtes sobre les tasques encomanades durant la primera setmana.
  • Entrega al final de setmana de les tasques demanades a la setmana 1.
Setmana 3
  • Webinar 2 online en directe (2h) on s’explicaran:
    • Fases d’una seqüència didàctica: tipus d’activitats segons cadascuna de les fases.
    • Com aprenem les persones (bases neurocientífiques de l’aprenentatge).
    • Estratègies per a l’atenció educativa a l’alumnat (mesures i suports universals, addicionals o intensius).
    • Consells per redactar el dossier de l’alumne de la situació d’aprenentatge.

   Els últims 15 minuts es destinaran a resoldre dubtes.

  • Prescripció de les tasques a realitzar durant les 2 setmanes de durada del bloc 2:
    • Redacció de les activitats d’ensenyament-aprenentatge de cadascuna de les fases de la seqüència didàctica.
    • Selecció dels recursos didàctics, la gestió de l’aula i els aspectes organitzatius i metodològics de les activitats.
    • Redacció de les estratègies per a l’atenció educativa de l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
Setmana 4
  • Tutoria online en directe (1h). Els primers 30 minuts s’explicarà com integrar el DUA (disseny universal d’aprenentatge) dins la situació d’aprenentatge, acompanyant a les estratègies per a l’atenció educativa de l’alumnat. Els últims 30 minuts es dedicaran a resoldre dubtes sobre les tasques encomanades durant la primera setmana.
  • Entrega al final de setmana de les tasques demanades a la setmana 3.
Setmana 5
  • Webinar 3 online en directe (2h) on s’explicaran:
    • Avaluació formadora i avaluació formativa.
    • Procés d’avaluació.
    • Com redactar indicadors d’aprenentatge.
    • Activitats d’avaluació i instruments de recollida d’evidències d’aprenentatge.

    Els últims 15 minuts es destinaran a resoldre dubtes.

  • Prescripció de les tasques a realitzar durant les 2 setmanes de durada del bloc 3:
    • Redacció dels criteris d’avaluació dels aprenentatges.
    • Redacció dels criteris d’avaluació i organització de les propostes de millora de la pròpia programació.
Setmana 6
  • Tutoria online en directe (1h). Els primers 30 minuts s’explicaran consells pràctics per presentar la programació didàctica. Els últims 30 minuts es dedicaran a resoldre dubtes sobre les tasques encomanades durant la primera setmana.
  • Entrega al final de setmana de les tasques demanades a la setmana 5.

50€ de descompte directe

Insereix el cupó "OPOS"

Per la compra de dos cursos per a oposicions pots utiltizar el cupó OPOS a la cistella de la compra i se’t descomptaran automàticament 50€.

  • Pots comprar els dos cursos que oferim (programació i situacions) o bé dos iguals (matriculant-te amb algun company o companya)
  • Per utilitzar el cupó, ha de ser en la mateixa cistella i no servirà si et matricules als cursos per separat.

Informació addicional

Convocatòria OPOS SA

, , ,

Etapa Educativa

,

Ressenyes

Encara no hi ha ressenyes.

Només els clients que han comprat el producte i s'han identificat poden deixar una ressenya.

També us recomanem…

  • Oposicions , 60 hores

    Oposicions docents: Curs de programació didàctica

    Aprèn a dissenyar la programació didàctica demanada a les oposicions de la Generalitat de Catalunya al 2024.

    Preparadors experts, tutories i correcció de la teva programació en un sol curs.