Sense barreres entre el que passa fora de l’aula i dins l’escola

Entre el 2 i el 13 de desembre es va celebrar a Madrid la Convenció de Nacions Unides pel Canvi Climàtic provocant moltes notícies diferents, reportatges, imatges, opinions... i això sempre ha de ser una bona font de recursos per fer que l’aula sigui també un espai en el què parlar d’actualitat i aprofitar per treballar (o reforçar) aquells continguts relacionats amb aquests temes d’actualitat.

(Propostes per aprofitar la COP25 de la Convenció de Nacions Unides pel Canvi Climàtic)

Entre el 2 i el 13 de desembre es va celebrar a Madrid la Convenció de Nacions Unides pel Canvi Climàtic provocant moltes notícies diferents, reportatges, imatges, opinions… i això sempre ha de ser una bona font de recursos per fer que l’aula sigui també un espai en el què parlar d’actualitat i aprofitar per treballar (o reforçar) aquells continguts relacionats amb aquests temes d’actualitat.
En el cas que ens ocupa, el canvi climàtic, us recollim algunes propostes que poden ser d’utilitat per fer-se al llarg de tot l’any escolar:

  • El Diario de la Educación proposa crear una cimera dins del centre educatiu, per debatre sobre com l’escola pot ser més sostenible per tal que sigui el mateix alumnat qui decideixi les accions a fer i com es duran a terme.
  • Les Escoles Andaluses pel Clima han fet un manifest que enviaran al President del Govern Espanyol i, també han fet un recull de recursos didàctic des d’Educació Infantil a Batxillerat per tal de treballar el clima a les diferents etapes educatives.
  • La Revista XQ ha fet un recull de 3 gràfics per entendre la crisi climàtica a Catalunya.
  • També seria molt interessant investigar els personatges que han lluitat pel canvi climàtic de forma pública, com és el cas de la Greta Thunberg.
No hem d’oblidar que tractar aquells temes a l’aula que són motivadors per l’alumnat, fa que la motivació per l’aprenentatge sigui major i, tal com reflecteix el següent article: “Per a 7 de cada 10 joves, la defensa del medi ambient és la primera causa social per la què val la pena assumir riscos”.
I per acabar, sabíeu que la ministra d’educació en funcions, Isabel Celaá, ha proposat crear una assignatura sobre canvi climàtic i sostenibilitat

I vosaltres, com treballeu aquest tema amb l’alumnat? Quines accions realitzeu al centre?

Més informació: