Nom complet. Aprenentatge Basat en Problemes
Construir una proposta PBL tenint en compte les característiques indispensables de cada fase, per tal de promoure un aprenentatge actiu que fomenti el desenvolupament competencial de l’alumne.
Descripció
T’agradaria aprendre a programar propostes didàctiques basades en la metodologia de l’Aprenentatge Basat en Problemes? En aquest curs et mostrarem tot allò que necessites per poder-ho fer. A banda de conèixer els fonaments teòrics que avalen l’ús d’aquesta metodologia, aprendrem a programar, pas a pas, i adaptat a la nova normativa (LOMLOE) una proposta de PBL (Problem Based Learning) que podràs aplicar a la teva aula.
A més, descobrirem també com incloure altres estratègies didàctiques, com l’aprenentatge cooperatiu o l’avaluació formativa, per tal de maximitzar els aprenentatges dels teus alumnes.
Tot i que el curs està enfocat principalment a secundària, el que hi trobaràs pot ser interessant per a docents de totes les etapes.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
🧑🏻🏫 Elaborat per Mario Serrano, mestre, assessor de centres educatius, formador d’equips i dissenyador de materials didàctics.
👩🏼🎓 Tutoritzat per Núria Morales, mestra en actiu i dissenyadora de materials didàctics.
Aquest curs és de 60 hores (10 hores setmanals) i disposaràs de tot el contingut des de l’inici i et podràs organitzar al teu ritme. Els mòduls que trobaràs són els següents:
Mòdul 1. L’aprenentatge basat en problemes. Coneixerem què és el PBL (per les sigles en anglès) i els seus elements. Com dissenyar una seqüència d’aprenentatge i les d’activitats a desenvolupar.
Mòdul 2. Enriquir el nostre PBL. En aquest mòdul coneixeràs com treballar de manera cooperativa, quines eines d’avaluació són les més adeqüades i com les destreses de pensament et poden ajudar.
Mòdul 3. Dissenyar un PBL obert. Coneixeràs com les rutines de pensament ens poden ajudar amb el nostre PBL.
En aques curs, dissenyaràs un PBL i serà corregit per la tutora de la formació.
En finalitzar aquest curs l’alumnat serà competent en:
🔹 Conèixer el concepte d’aprenentatge basat en problemes (PBL) a través dels principis neuroeducatius que l’expliquen i el fonamenten.
🔹 Conèixer el concepte d’aprenentatge basat en problemes (PBL), la seva metodologia i de les diverses fases que el componen.
🔹 Conèixer els passos a seguir per planificar una proposta de PBL a partir d’una unitat didàctica.
🔹Conèixer diferents estratègies de tècniques didàctiques per enriquir la proposta de PBL.
L’estructura de la formació està basada en continguts creats mitjançant videotutorials i una activitat final pràctica al final del curs on posant en pràctica el que s’ha après durant la formació.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Visualitzar tots els continguts del curs, en format vídeo.
La realització de l’activitat final de cada un els mòduls que consistirà en la creació d’un PBL seguint les pautes marcades durant els mòduls.
Irene Sabaté Garcia (propietari verificat) –
Molt bon curs, he après molt i ho he gaudit. La tutora (Núria) és molt atenta i respon tots els dubtes ràpidament. Recomanable 100%