Serveix per cobrar el juliol
Fes clic a la icona per conèixer totes les condicions
60 hores online
6 setmanes
Internivell
Per a docents d'infantil, primària i de secundària
Curs reconegut
Formació aprovada pel Departament d'Educació
Perfil professional
Metodologies globalitzades
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Objectiu de la formació
Elaborar projectes significatius per l’aprenentatge dels alumnes aprenent a programar-ne un de propi. Aplicant principis psicopedagògics i neurocientífics, i mitjançant l’observació, l’anàlisi i l’experimentació. En acabar, sabràs definir un procés d’avaluació utilitzant la metodologia del treball per projectes.
Descripció
“Les arrels quadrades no serveixen per a res!” Aquesta és l’afirmació que avui un alumne li ha fet a l’Andrea. Juntament amb l’Imma, companya del centre, s’ha plantejat que és fàcil que els alumnes tinguin aquesta sensació si no creuen que els aprenentatges siguin útils o pràctics per a la vida quotidiana. D’aquí ha sortit la necessitat de conèixer perquè treballar per projectes, quan fer-ho (i quan no) i el més important: com fer-ho. En aquesta formació, utilitzant el mètode Real Life Learning, t’endinsaràs en lla metodologia del treball per projectes i en crearàs dos: un de modelat amb les protagonistes de la història i un projecte propi. T’animes?

Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Curs de 60 hores repartides en 6 mòduls de 10 hores setmanals. Els continguts són els següents:
Mòdul 1. Els principis psicopedagògics de l’aprenentatge en el treball per projectes
Mòdul 2. Les característiques del treball per projectes
Mòdul 3. La fase inicial en la programació de projectes
Mòdul 4. La fase de desenvolupament en la programació de projectes
Mòdul 5. La fase final en la programació de projectes
Mòdul 6. La planificació d’un projecte propi
En aquesta formació hi trobaràs:
Acompanyament constant de la tutora, especialista mètodes i docent en actiu
Contingut interactiu i activitats autocorrectives (amb el posterior feedback pedagògic immediat)
Lectures, vídeos, articles i enllaços
Exemples pràctics i continguts d’ampliació dels coneixements
Fòrums de resposta oberta i activitats d’entrega
En finalitzar aquest curs, l’alumnat serà competent en:
🔹 Elaborar propostes de projectes, mitjançant el coneixement, l’anàlisi i experimentació de les seves particularitats pedagògiques, per tal de fer significatiu l’aprenentatge dels alumnes.
🔹 Identificar les característiques de l’aprenentatge significatiu, a partir dels principis psicopedagògics i neurocientífics, per tal d’integrar-lo a la pràctica educativa mitjançant el treball per projectes.
🔹 Dissenyar i compartir una proposta de projecte d’aula, a partir de la seva programació didàctica, amb la finalitat de pensar i valorar les propostes més adequades per les finalitats educatives definides.
🔹 Definir un procés d’avaluació adequat a la metodologia de treball per projectes, mitjançant el coneixement de les eines d’avaluació disponible i l’anàlisi de les possibilitats de les activitats educatives plantejades, per tal de valorar els resultats de l’aplicació del treball per projectes.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Participar a tots els fòrums plantejats durant la formació, realitzar totes les activitats (les autocorrectives i les de resposta oberta) i aprovar-les amb una nota mínima del 80%.
Al 6è mòdul es demana l’entrega d’un projecte final on s’haurà d’haver integrat els coneixements adquirits durant la formació. Aquest projecte serà avaluat pel tutor del curs i ha de superar-se amb una nota mínima del 80%.
marcmolgar95 (propietari verificat) –
Durant el curset s’han de fer moltes activitats com participacions al fórum, pensar activitats, o llegir un text i reflexionar lligant-ho amb la teoria del curs. Tot i que hi ha moltes activitats, són molt curtes i senzilles, així que no es facin pesades i que serveixen per assolir i practicar els conceptes. L’últim mòdul no té feina teòrica i només s’ha de fer una activitat, però aquesta és més llarga que les anteriors ja que és la síntesi de tots els altres mòduls: fer una proposta completa de projecte. Tot i així no m’ha costat fer-la.
Una cosa que m’ha sorprès molt gratament és que el curs està molt ben organitzat i estructurat, i tota la plataforma (diria que és un moodle) funciona a la perfecció. Res a veure amb altres experiències de formació online que he tingut i han sigut nefastes.
La veritat és que feia el curs només pels punts i per activar el perfil, però ha acabat resultant ser més profitós del que esperava, i les activitats que he fet són propostes de projecte real, així que els podré aprofitar (feina feta!).
Marc
JORDI SERRADELL GRABALOSA (propietari verificat) –
Vull dir que el curs m´ha agradat molt. Jo no sóc massa partidari dels “projectes”. Bé, del que no sóc massa partidari és de la “moda dels projectes” i de pensar que són la solució a tot. Penso que són una eina més entre totes les que els docents hem d´aplicar a l´aula.
Donat que “està molt de moda” he volgut fer el curs per veure-ho tot més d´aprop i saber de què anava tot plegat. I reconec que m´ha sorprès positivament i de llarg, ha superat les expectatives que tenia.
Trobo que els materials estan molt bé. Són complets i estan treballats (en molts cursos que he fet eren una autèntica “chapuza”). Darrera el curs que feu hi ha feina feta i això és nota i és molt d´agrair.
La plataforma està molt bé, ben organitzada, fàcil d´entendre, tots els mòduls ben distribuïts.
He treballat molt en aquest curs. I no ho dic com una crítica. Al contrari: és positiu. Moltes vegades acaben sent un “pay per view”, acabes pagant i t´acaben donant un curs. En aquest no. He hagut de treballar i llegir molt. Però també he après molt i d´això es tractava.
Si l´any que ve al meu centre he d´estar en un projecte, em veig molt capaç ara de participar-hi, aportar-hi idees i tenir una visió global de tot el que ha d´incloure i com s´hi ha d´incloure. I això em tranquil·litza molt.
Ha estat un curs intens, que en algun moment em va agobiar veure tota la feina que hauria de fer i tots els documents que havia de llegir i tots els “exàmens” que hi ha a cada bloc que després et diu la puntuació que treus i has de superar. Però després veus que està tot molt ben estructurat i pautat i es pot fer perfectament. Realment hi he dedicat un munt d´hores. I repeteixo, n´estic molt content. De fet, l´he recomanat als professors del meu institut.
Amb tota aquesta feina, entenc que serveixi per obrir un perfil a ATRI, que estaré content de tenir.
Per acabar: moltes felicitats per l´organització d´aquest curset, molt bona feina.
També vull donar les gràcies personalment a la tutora que he tingut (Patrícia) per l´ajuda que m´ha donat en tot moment i pels seus comentaris en les meves activitats. Moltes gràcies de veritat.
ARNAU GINER RODRÍGUEZ (propietari verificat) –
Doncs la veritat es que ha estat un curs ÚTIL, d’aquestos que avui en dia no hi han. Molt intuitiu i de segur que em servirà per aplicar el treball per projectes amb més coneixements, confiança i notabilitat. Moltes gràcies, ho recomano de veres. Feia anys que no feia un curs en el qual aprenia alguna cosa.
Salutacions,
Arnau G.R.
Alfred Benavent i Vallès (propietari verificat) –
He de dir que és un dels cursos de formació més sòlids que he fet des que sóc docent.
Ho plantegeu molt bé.
pmorote (propietari verificat) –
Sincerament, una vegada finalitzat el curs puc dir que ha estat un curs molt complet a l’hora que molt interessant. Havia sentit parlar-ne molt dels projectes però mai havia tingut l’oportunitat de treballar amb aquesta metodologia i aquesta ha sigut una de les grans raons per la que hem vaig decidir a fer el curs. De veritat crec que val molt la pena de fer-lo, crec que aporta una formació que s’hauría de tenir sí o sí, ja que coneixer diverses metodologies de treball, ajuda a que la nostra tasca com a docents siga més completa i tinguem més recursos per adaptar-nos a la realitat de la nostra aula.
Ana-Isabel Algarra Barbado (propietari verificat) –
Un cop he acabat el curs, puc dir que ha resultat un curs útil i complet. El seguiment per part de la tutora (Patricia) era excel·lent i el fet de treballar per mòduls, evita que resulti feixuc i ajuda a aprofundir molt més sobre totes les característiques i fases que ha de seguir el treball per projectes perquè resulti significatiu i funcional.