40 hores online
4 setmanes
Infantil, primària i secundària
Etapa educativa
Reconegut
Departament d'Educació
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Situacions d’aprenentatge per a infantil, primària i secundària amb ChatGPT
Aprèn a dissenyar situacions d’aprenentatge per a infantil amb exemples pràctics, adaptades a la LOMLOE i el nou decret, utilitzant prompts efectius per crear activitats i avaluacions.
Descripció
Aquest curs online de 40 hores, dividit en 4 mòduls, et guiarà pas a pas en la programació segons la LOMLOE. Cada mòdul combina vídeos i textos per treballar els elements curriculars, seqüències didàctiques i avaluació competencial. A més, aprendràs a utilitzar ChatGPT per personalitzar activitats adaptades a l’alumnat. Cada mòdul inclou supòsits pràctics, activitats autocorrectives i una tasca final per aplicar els coneixements adquirits.
El curs disposa de tres versions: educació infantil, primària i secundària. Cadascuna té el seu propi contingut.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Cursos d’infantil i de primària elaborats per Mario Serrano, mestre, assessor de centres educatius, formador d’equips i dissenyador de materials didàctics.
Tutoritzat per mestres en actiu i especialistes en elaboració de materials didàctics.
Aquest curs és de 40 hores (10 hores setmanals) i disposaràs de tot el contingut des de l’inici i et podràs organitzar al teu ritme. Els mòduls que trobaràs són els següents:
Mòdul 1.Situacions d’aprenentatge i elements curriculars. Explora les diferències entre les situacions d’aprenentatge i les unitats didàctiques tradicionals, Analitza el procés d’actuació competencial i revisa la graella de planificació de la Generalitat de Catalunya.
Mòdul 2. Primers passos amb ChatGPT. Descobreix el funiconament de ChatGPT i com construir prompts efectius. Crea escenaris i situacions d’aprenentatge contextualitzades utilitzant IA per seleccionsr element curriculars.
Mòdul 3. Seqüència d’ensenyament-aprenentatge. Aprèn a crear activitats per a cada fase d’una seqüència didàctica amb ChatGPT. Personalitza les activitats per adaptar-les a les necessitats dels alumnes i desenvolupa activitats competencials.
Mòdul 4. Avaluació dels aprenentatges. Dissenya indicadors i activitats d’avaluació amb IA, seguint els criteris curriculars. Utilitza instruments d’avaluació per recollir evidències i prendre decisions basades en les dades recollides.
En aquest curs, crearàs situacions d’aprenentatge amb ChatGPT, desenvolupant activitats i avaluacions competencials que seran revisades pel tutor.
En finalitzar aquest curs l’alumnat serà capaç de:
Identificar les característiques principals d’una situació d’aprenentatge, seguint la normativa del nou Decret.
Distribuir sabers i criteris d’avaluació d’un nivell educatiu en diverses situacions d’aprenentatge, creant prompts amb ChatGPT.
Seleccionar els elements curriculars necessaris per a una situació d’aprenentatge, seguint el model de la LOMLOE.
Dissenyar activitats competencials per a cada fase d’una seqüència didàctica, assegurant un aprenentatge significatiu i autònom.
Crear indicadors i instruments d’avaluació amb ChatGPT, per complir amb els criteris d’avaluació del nou Decret.
L’estructura de la formació està basada en continguts creats mitjançant videotutorials i una activitat final pràctica al final del curs on posant en pràctica el que s’ha après durant la formació.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Realitzar totes les activitats autocorrectives de cada mòdul, obtenint una nota mínima del 80%.
Completar les activitats d’aplicació de cada mòdul, així com les activitats finals:
- Mòdul 1: Resposta al supòsit sobre què és i no és una situació d’aprenentatge.
- Mòdul 2: Resposta al supòsit sobre elements curriculars.
- Mòdul 3: Resposta al supòsit sobre seqüències d’activitats.
- Mòdul 4: Resposta al supòsit sobre estratègies d’avaluació.
Participar en tots els fòrums i respondre l’enquesta de satisfacció del curs.
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.