40 hores online
4 setmanes
Primària i secundària
Etapa educativa
Reconegut
Departament d'Educació
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Vols millorar l’avaluació a les teves classes i fer que els teus alumnes siguin més autònoms? En aquest curs aprendràs a crear instruments d’avaluació efectius i prompts amb ChatGPT per analitzar els aprenentatges i aplicar estratègies de regulació i metacognició, tot basat en casos pràctics!
Descripció
En aquest curs, aprendràs a entendre l’avaluació com una eina metodològica essencial i a crear prompts amb IA per desenvolupar instruments d’avaluació diversos. Et proporcionarem activitats pràctiques i estratègies per fomentar la reflexió sobre l’aprenentatge i promoure la seva autonomia.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Aquest curs és de 40 hores (10 hores setmanals) i tindràs accés a tot el contingut des de l’inici. Els mòduls que trobaràs són els següents i, a sota d’aquesta fitxa, els trobaràs més detallats:
🔸Mòdul 1. De l’avaluació formativa a la formadora
1.1.Què entenem per avaluació?
1.2.Passos del procés avaluador
1.3.De l’avaluació formativa a l’avaluació formadora
🔸Mòdul 2. Creació de prompts amb ChatGPT
2.1.Identificació dels primers passos amb ChatGPT
2.2.Creació de prompts efectius amb ChatGPT
2.3.Creació de GPTs personalitzats o avançats
🔸Mòdul 3. Promoure l’autoregulació
3.1.Identificació d’estratègies d’autoregulació
3.2.Anàlisi d’instruments d’avaluació que promouen l’autoregulació
3.3.Creació d’instruments que promoguin l’autoregulació amb ChatGPT
🔸Mòdul 4. Metacognició i feedback
3.1.Identificació d’estratègies que promouen la metacognició i el feedback efectiu
3.2.Anàlisi d’instruments d’avaluació que promouen la metacognició
3.3.Creació d’instruments que promoguin la metacognició amb ChatGPT
Addicionalment, tindràs accés a:
- 👩🏫 Acompanyament constant del tutor, expert en didàctica, avaluació i eines digitals.
- 📄 Contingut en PDF descarregable.
- 📥 Activitats pràctiques per aplicar immediatament el que has après.
Obectiu general:
Implementar una avaluació de caie formatiu, a partir del coneixement dels passos del procés avaluador i de la creació de prompts amb IA que ajudin a la creació d’una diversitat d’instruments d’avaluació per tal d’avançar cap a una avaluació formadora que ajudi als alumnes a convertir-se en aprenents autònoms, capaços d’autoregular i reflexionar sobre el seu propi aprenentatge.
Objectius específics:
🔹Entendre l’avaluació com una variable metodològica, a partir del coneixement del procés avaluador i els passos que cal seguir amb la finalitat de promoure una avaluació formadora i formativa integrada en el pròpi procés d’aprenentatge dels alumnes.
🔹Crear prompts efectius que ajudi a la creació d’instruments d’avaluació que promoguin les habilitats i capacitats de regulació i autoregulació dels aprenentatges, amb la finalitat de fomentar l’autonomia dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
🔹Crear prompts efectius que ajudi a la creació d’instruments d’avaluació que promoguin les habilitats i capacitats de reflexió sobre el propi aprenentatge (metacognició), amb la finalitat de fomentar l’autonomia dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
L’estructura de la formació està basada en continguts creats mitjançant documents descarregables i una activitat final pràctica al final de cada mòdul, posant en pràctica el que s’ha après durant la formació.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Visualitzar tots els continguts del curs, en format PDF.
Efectuar les entregues d’aquelles activitats que s’indiquen al final de cada mòdul i que formaran part de l’avaluació final..
Desenvolupem els continguts del curs d'AVALUACIÓ LOMLOE AMB IA
Mòdul 1:
De l’avaluació formativa a la formadora
1.1.Què entenem per avaluació?
- 1.1.1.L’avaluació com a variable metodològica
- 1.1.2.Coherència entre metodologia i avaluació
1.2.Passos del procés avaluador
- 1.2.1.Què volem avaluar? (objectius i criteris)
- 1.2.2.Qui avalua?
- 1.2.3.Quan avaluem? (Avaluació diagnòstica, avaluació sumativa…)
- 1.2.4.Com avaluem? (Activitats i instruments d’avaluació)
- 1.2.5.Feedback i qualificacions
1.3.De l’avaluació formativa a l’avaluació formadora
- 1.3.1.Convertir als alumnes en aprenents autònoms
- 1.3.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges
- 1.3.3.La importància del feedback efectiu
Mòdul 2:
Creació de prompts amb ChatGPT
2.1.Identificació dels primers passos amb ChatGPT
2.2.Creació de prompts efectius amb ChatGPT
2.3. Creació de GPTs personalitzats o avançats
Mòdul 3:
Promoure l’autoregulació
3.1.Identificació d’estratègies d’autoregulació
- 3.1.1.Avaluació i activació dels coneixements previs
- 3.1.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges i el procés
3.2.Anàlisi d’instruments d’avaluació que promouen l’autoregulació
- 3.2.1.Les bases d’orientació
- 3.2.2.Les rúbriques
- 3.2.3.Ús conjunt de bases d’orientació i rúbriques
- 3.2.4.Qüestionaris KPSI
- 3.2.5. Esquemes i mapes mentals
3.3.Creació d’instruments que promoguin l’autoregulació amb el ChatGPT
Mòdul 4:
Metacognició i feedback
4.1.Identificació d’estratègies que promouen la metacognició i el feedback efectiu
- 4.1.1. Estratègies de metacognició
- 4.1.2.Motivació i metacognició
- 4.1.3. Feedbck efectiu
- 4.1.4. Qualificacions i notes finals
4.2.Anàlisi d’instruments d’avaluació que promouen la metacognició
- 4.2.1.Portafolis d’aprenentatge
- 4.2.2.Diaris d’aula
- 4.2.3.Escala de metacognició
- 4.2.4.Dianes d’avaluació
4.3.Creació d’instruments que promoguin la metacognició amb el ChatGPT