Preguntes freqüents
Coneixes com funcionen els perfils?
Resolem els dubtes més habituals
El Departament d’Educació és qui activa els perfils i són reformulats periòdicament, per tant, una activitat que pot activar un perfil en una edició és possible que en una altra no. Igual pot passar en un curs que anteriorment no entrava i després de refer els requisits, entri a un perfil o un altre.
Les acreditacions anotades mitjançant aquest procediment automàtic poden ser consultades pels interessats al portal ATRI: Expedient i formació > Expedient > Consulta de dades > Altres dades del meu expedient, i a l’última pantalla Consulta d’atributs per a llocs específics.
Els professors que no obtenen l’acreditació en el procediment automàtic poden fer la sol·licitud als registres del Departament, dels serveis territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona.
Si voleu més informació sobre el procediment d’activació, podeu consultar-ho en el mateix enllaç que hem proporcionat en l’apartat anterior.
Un docent disposa de perfils professionals quan disposa de compte XTEC i d’ATRI, és a dir, quan ja treballa o ha treballat pel Departament d’Educació.
Per a veure si disposeu d’algun perfil activat, heu de seguir els següents passos:
- Accediu a l’ATRI i introduïu el vostre usuari i contrasenya.
- Entreu a Expedient i Formació > Expedient > Consulta de dades > Altres dades del meu expedient.
- Passeu pàgines endavant, clicant al botó següent, on us apareixeran si disposeu de perfils “Atributs”.
El Departament d’Educació disposa d’un aplicatiu on es poden totes les activitats formatives i d’innovació associades als perfils professionals i es poden consultar totes en aquest enllaç. Per a consultar les activitats que ha realitzat Doqua, podeu clicar a l’enllaç anterior i utilitzar els filtres pertinents, seleccionant “Associació Doqua” com a institució.
En aquest cas, el primer que us recomanem és que reviseu la Resolució ENS/1128/2016 del Departament d’Educació, on explica les característiques necessàries per a l’activació de perfils.
Si compliu tots els punts, us recomanem que us dirigiu directament al Departament de Personal dels Serveis Territorials que us corresponguin. Ells són els que poden visualitzar el vostre expedient i conèixer quina és la raó per la qual no disposeu del perfil activat.