Serveix per cobrar el juliol
Fes clic a la icona per conèixer totes les condicions
80 hores online
8setmanes
Internivell
Per a docents d'infantil, primària i de secundària
Curs reconegut
Formació aprovada pel Departament d'Educació
Perfil professional
Diversitat i educació especial
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Nom complet del curs: Com atendre a la diversitat amb educació emocional
Objectiu general. Dissenyar propostes i activitats que fomentin el benestar emocional dels alumnes, a partir del coneixement de les cinc competències emocionals, amb la finalitat de gestionar la diversitat i les necessitats emocionals de l’alumnat.
Descripció
En Quim té un problema a l’aula: té un grup molt mogut i li costa molt calmar-lo. Ha provat diferents estratègies, però són solucions momentànies. L’Anna, una companya del centre, l’ajuda a conèixer els principis neurocientífics de l’educació emocional i, a més, com dominar-los per atendre d’una manera més concreta a cada alumne segons la seva etapa educativa. En aquest curs, els acompanyaràs i coneixeràs com aquest aprofundiment en l’educació emocional és un dels pilars fonamentals de l’aprenentatge significatiu. És un curs basat en la metodologia Real Life Learning.
![](https://www.doqua.cat/wp-content/uploads/2021/02/nenagorrocurt.png)
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Curs de 80 hores distribuïdes en sis mòduls oberts des de l’inici:
Mòdul 1. Introducció a l’educació emocional. Cervell, emoció i aprenentatge.
Mòdul 2. El docent emocionalment Intel·ligent. La influència de els espectatives del docent.
Mòdul 3. Les cinc competències emocionals
Mòdul 4. Aplicació de les competències intrapersonals a l’aula
Mòdul 5. Aplicació de les competències interpersonals a l’aula
Mòdul 6. Elaboració d’un context d’aprenentatge sobre educació emocional
A més…
Per a més informació visualitza la fitxa tècnica detallada del curs.
En finalitzar aquest curs, seràs competent en:
🔹 Identificar les bases científiques de l’educació emocional a través de l’anàlisi d’evidències empíriques amb la finalitat de comprendre la seva importància en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
🔹 Reflexionar sobre la importància d’uns educadors emocionalment intel·ligents mitjançant el coneixement de les neurones miralls, per tal de ser més conscients de l’impacte de l’aprenentatge per imitació.
🔹 Valorar la importància de les cinc competències emocionals en el desenvolupament de les diverses tasques docents i la gestió de l’aula com a eina de millora de les competències emocionals pròpies.
🔹 Conèixer diferents estratègies per a fomentar l’educació emocional en els diferents nivells educatius mitjançant activitats d’aplicació pràctica a l’aula per tal de donar resposta a les necessitats emocionals dels alumnes.
🔹 Dissenyar propostes d’aula per mitjà del treball de les cinc competències emocionals amb la finalitat d’aconseguir una aula emocionalment intel·ligent.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Participar a tots els fòrums plantejats durant la formació, realitzar totes les activitats (les autocorrectives i les de resposta oberta) i aprovar-les amb una nota mínima del 80%.
Dur a terme l’activitat final del curs, on hauràs de programar una activitat d’aula seguint les pautes del curs. Aquesta activitat es avaluada per la tutora i s’ha d’obtenir la nota minima del 80% per a superar-la.
Rocio Hernández Cano (propietari verificat) –
M’ha semblat un curs força interessant. T’ajuda a reflexionar sobre aspectes del dia a dia i et dona eines per atendre a la diversitat. A més a més, dona força importància no només a la intel·ligència emocional dels infants, sinó també a la dels docents i ens suggereix una sèrie d’exercicis per prendre consciència i treballar les nostres competències emocionals. Tots els continguts són propers a la nostra realitat d’aula i ens permet adonar-nos que qualsevol petit gest que tenim amb els infants és important. Molt recomanable.