Espai i temps per a la creativitat a l’aula

L’aula ha de disposar d’espais on els alumnes puguin desenvolupar aquesta habilitat creativa, així mateix cal deixar-los temps per a poder-la afavorir. Les aules haurien de ser llocs on hi hagués fantasia, imaginació, on hi hagués llibertat en les ments dels estudiants.

Espai i temps per a la creativitat a l’aula

Deixar espais i temps per a la creativitat a l’aula, acceptant els errors i les equivocacions
 
L’aula ha de disposar d’espais on els alumnes puguin desenvolupar aquesta habilitat creativa, així mateix cal deixar-los temps per a poder-la afavorir. Les aules haurien de ser llocs on hi hagués fantasia, imaginació, on hi hagués llibertat en les ments dels estudiants.
Per tal de fomentar la creativitat en els alumnes i ajudar-los a trobar els seus elements, és important que aquests puguin experimentar, manipular, combinar, expressar, provar, fer hipòtesis i contrastar resultats. És per aquest motiu que cal que els alumnes comptin amb espais i temps per a poder-ho fer.
Quan parlem d’espais ens referim a llocs on hi hagi materials i recursos per aplicar la creativitat, llocs que donin pas a la imaginació aplicada a la pràctica i l’experimentació.
Però les accions pròpies de la creativitat porten implícites errors, frustracions i equivocacions que cal valorar en positiu i que s’ha d’ensenyar als alumnes a superar-les per a millorar i progressar. Quan s’allibera la ment i es deixa sortir la imaginació que tenim a l’interior és quan sorgeix l’habilitat creativa.
Frase de Joan Turu:

Per tal de poder trobar idees, solucions i respostes diferents a les convencionals, és necessari deixar que els alumnes provin, s’equivoquin i ensenyar-los a aprendre dels errors. Per poder-se equivocar, doncs, és necessari gaudir d’espais i temps on poder practicar i experimentar.

"Per tal de poder trobar idees, solucions i respostes diferents a les convencionals, és necessari deixar que els alumnes provin, s’equivoquin i ensenyar-los a aprendre dels errors. Per poder-se equivocar, doncs, és necessari gaudir d’espais i temps on poder practicar i experimentar."

Quins cursos et poden ajudar?

Deixa anar la teva imaginació i la dels teus alumnes aprofundint en neuroeducació i arts plàstiques! Des de Doqua, et proposem diverses formacions que et poden ajudar.

  • 30 hores , Educació Infantil

    Neuroeducació i creativitat a l’aula

    En aquest curs per a docents comprendràs l’estructura dels estudis neurocientífics que estudien com es desenvolupa la creativitat. T’oferirem diferents tècniques i pràctiques per a potenciar la creativitat i la imaginació dels teus alumnes.

    Curs reconegut pel Departament.

  • 30 hores , Educació Infantil

    Plàstica avançat

    En aquest curs de plàstica per a docents aprofundiràs en diferents tècniques artístiques amb diversos tipus de papers i materials de construcció. Al mòdul final, integraràs les activitats artístiques en qualsevol unitat didàctica no relacionada directament amb les arts plàstiques.

    Curs reconegut pel Departament.

  • 30 hores , Educació Infantil

    Plàstica inicial

    En aquest curs de plàstica per a docents, aprendràs eines i estratègies pràctiques per a fomentar l’educació artística a les etapes d’Educació Infantil i de Primària. Fomentaràs l’experimentació, la creativitat i l’intercanvi de treballs a classe. En aquest curs duràs tot el contingut teòric a la pràctica.

    Curs reconegut pel Departament.