Aquesta setmana tractem al nostre blog la intel·ligència lògica-matemàtica en el marc dels articles sobre la Teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner. Fins ara havíem explicat les característiques de la musical i de la lingüística. Avui explicarem amb més detall la corresponent a la lògica-matemàtica.
Aquesta intel·ligència és una de les principals, juntament amb la lingüística, que es tenen en compte en els tests de coeficient intel·lectual. Una de les característiques principals que la distingeix de les demés, és la capacitat per identificar models abstractes en el sentit estrictament matemàtic, calcular numèricament, formular i verificar hipòtesis, utilitzar el mètode científic i els raonaments deductiu i inductiu.
Aquells que tenen aquesta intel·ligència més desenvolupada pensen de forma seqüencial i estableixen pautes de causa i efecte per explicar què passarà després. Així mateix, aquestes persones tenen més facilitat a l’hora de realitzar esquemes i relacions lògiques i altres abstraccions relacionades. Per tant, la intel·ligència lògica-matemàtica es correspon amb el mode de pensament de l’hemisferi lògic.
Una forma de potenciar aquesta intel·ligència es resolent trencaclosques, fent cálculs, plantejant elements aritmètics, jugant amb números… Els perfils professionals que més necessiten aquest tipus d’habilitats són els economistes, científics, enginyers i matemàtics.
Vols conèixer més en profunditat les intel·ligències i els principis neurocietífics per a treballar-los a l’aula? Et proposem tres cursos que et poden resultar interessants…