Estratègies i tècniques creatives: com impulsar la ment de l’alumne

L’escola pot emprar diferents tècniques creatives per a fomentar l'habilitat creativa de l'alumne. D’altra banda, cal tenir en compte que també hi ha estratègies que ens poden ajudar dins l’aula en qualsevol àrea.

Estratègies i tècniques creatives: com impulsar la ment de l'alumne

L’escola pot emprar diferents tècniques creatives per a fomentar l’habilitat creativa de l’alumne. D’altra banda, cal tenir en compte que també hi ha estratègies que ens poden ajudar dins l’aula en qualsevol àrea.

    Cinc possibles estratègies per fomentar l’habilitat creativa a les aules:

    Estratègia 1

    Fer preguntes estimulants

    Cal formular qüestions desafiants als alumnes, qüestions que els ajudin a obrir la ment. Aquest tipus de preguntes motiven l’alumnat, els fa pensar, els fa reflexionar, els dóna la oportunitat d’anar més enllà en el raonament sobre un tema plantejat.

      Estratègia 2

      Respectar les respostes i idees dels alumnes

      Cal crear un ambient de seguretat, on l’alumne estigui segur d’ell mateix, ja què és el primer pas per a començar un procés creatiu. Aquesta seguretat li proporciona la confiança necessària per a generar noves idees i respostes a un conflicte o problema inicial de forma creativa trencant amb el convencional.

        Estratègia 3

        Reconèixer i valorar la originalitat

        Cal crear un ambient de seguretat, on l’alumne estigui segur d’ell mateix, ja què és el primer pas per a començar un procés creatiu. Aquesta seguretat li proporciona la confiança necessària per a generar noves idees i respostes a un conflicte o problema inicial de forma creativa trencant amb el convencional.

          Estratègia 4

          Diversificar les metodologies didàctiques

          Cal utilitzar metodologies diverses a l’aula per tal de donar exemple d’originalitat als alumnes i, a més a més, propiciar un ambient variat, d’estimulació. El fet de partir de diferents mètodes didàctics ajuda, també, a què els alumnes puguin trobar el que Ken Robinson anomena Element (les seves passions, habilitats).

          Estratègia 5

          Detectar les potencialitats creatives de cada alumne

          Emprar mètodes didàctics variats, com es comentava, ajuda a trobar els Elements –habilitats– dels alumnes. Així doncs, detectar el potencial dels alumnes, és a dir, les seves capacitats, ha de servir per a fomentar i potenciar les habilitats dels alumnes.

          Especialitza't en el desenvolupament de les habilitats dels teus alumnes

          Et proposem una sèrie de cursos i articles que et poden resultar interessants per a ampliar aquest tema.

          • 80 hores , Diversitat i educació especial

            Diversitat amb ed. emocional

            Aquest curs online d’atenció a la diversitat t’aproparàs als continguts curriculars i les competències dels alumnes tenint present el component emocional d’aquests. Mitjançant les diferents activitats del curs per a docents, et familiaritzaràs amb les competències emocionals i les aplicaràs seguint les millors estratègies.

            Curs reconegut pel Departament.

          • 30 hores , Educació Infantil

            Neuroeducació i creativitat a l’aula

            En aquest curs per a docents comprendràs l’estructura dels estudis neurocientífics que estudien com es desenvolupa la creativitat. T’oferirem diferents tècniques i pràctiques per a potenciar la creativitat i la imaginació dels teus alumnes.

            Curs reconegut pel Departament.

          • 30 hores , Educació Infantil

            Plàstica inicial

            En aquest curs de plàstica per a docents, aprendràs eines i estratègies pràctiques per a fomentar l’educació artística a les etapes d’Educació Infantil i de Primària. Fomentaràs l’experimentació, la creativitat i l’intercanvi de treballs a classe. En aquest curs duràs tot el contingut teòric a la pràctica.

            Curs reconegut pel Departament.