Imaginaci贸, creativitat i innovaci贸, s贸n paraules sin貌nimes?

La imaginaci贸 茅s la font de la nostra creativitat, per貌 imaginaci贸 i creativitat no s贸n el mateix. En aquest post en fem cinc c猫ntims de les seves particularitats.

Imaginaci贸, creativitat i innovaci贸

La imaginaci贸 茅s la font de la nostra creativitat, per貌 imaginaci贸 i creativitat no s贸n el mateix.
La imaginaci贸 茅s la capacitat de concebre en la ment coses que no se鈥檔s presenten amb els sentits. Per exemple: podem imaginar un 贸s polar vestit de ballarina. Aquesta imatge no l鈥檋em viscuda mai (esperem!), 茅s per tant fruit de la nostra imaginaci贸.

La creativitat va un pas m茅s enll脿 de la imaginaci贸. El que imaginem a la nostra ment pot no tenir conseq眉猫ncies pel m贸n. La creativitat si les t茅. Ser creatiu implica fer alguna cosa.聽

Dir que una persona 茅s creativa indica que produeix quelcom de forma activa i deliberada.

聽Les persones no s贸n creatives en abstracte, s贸n creatives en alguna cosa: en matem脿tiques, en literatura, en enginyeria, en m煤sica, en els negocis, etc. La creativitat 茅s per tant la imaginaci贸 aplicada.

Qu猫 茅s, doncs, la innovaci贸

La innovaci贸 茅s el proc茅s de dur a la pr脿ctica idees noves. 脡s la creativitat aplicada. Per definici贸, la innovaci贸 suposa sempre presentar quelcom nou, o millorat, o ambdues coses.

馃憠馃徎 Aprofundeix sobre la imaginaci贸 i la creativitat amb el curs de Neuroeducaci贸 i creativitat a l’aula i, amb el curs d’atenci贸 a la diversitat, coneixer脿s el cervell dels nostres alumnes i ajuda a potenciar les seves capacitats!

  • 30 hores , Educaci贸 Infantil

    Neuroeducaci贸 i creativitat a l’aula

    En aquest curs per a docents comprendr脿s l’estructura dels estudis neurocient铆fics que estudien com es desenvolupa la creativitat. T’oferirem diferents t猫cniques i pr脿ctiques per a potenciar la creativitat i la imaginaci贸 dels teus alumnes.

    Curs reconegut pel Departament.

  • 80 hores , Diversitat i educaci贸 especial

    Diversitat amb ed. emocional

    Aquest curs online d’atenci贸 a la diversitat t’apropar脿s als continguts curriculars i les compet猫ncies dels alumnes tenint present el component emocional d’aquests. Mitjan莽ant les diferents activitats del curs per a docents, et familiaritzar脿s amb les compet猫ncies emocionals i les aplicar脿s seguint les millors estrat猫gies.

    Curs reconegut pel Departament.