Tipus de r煤briques: qualitatives i quantitatives

Anteriorment a l'article Qu猫 s贸n les r煤briques? ja us vam definir aquest tipus d'instruments d'avaluaci贸 que permeten recollir evid猫ncies d'aprenentatge de continguts, ja siguin procediments i actituds. Aquestes matrius o graelles especifiquen els indicadors d'avaluaci贸 subjectes d'estudi, els diferents nivells d'assoliment i la qualificaci贸 obtinguda.

Tipus de r煤briques qualitatives i quantitatives

Anteriorment a l’article Qu猫 s贸n les r煤briques? ja us vam definir aquest tipus d’instruments d’avaluaci贸 que permeten recollir evid猫ncies d’aprenentatge de continguts, ja siguin procediments i actituds. Aquestes matrius o graelles especifiquen els indicadors d’avaluaci贸 subjectes d’estudi, els diferents nivells d’assoliment i la qualificaci贸 obtinguda.

Malgrat aquestes caracter铆stiques b脿siques, cal diferenciar els dos tipus de r煤briques que hi ha, ja qu猫 poden ser qualitatives o quantitatives:

  • R煤briques qualitatives: aquesta mena de graelles permeten avaluar l’alumne mitjan莽ant escales amb valors del tipus “no satisfactori – satisfactori – supera el que s’espera”.
  • R煤briques quantitatives: utilitzen una escala num猫rica (per exemple de l’1 al 10) per puntuar el grau d’assoliment dels coneixements o aptituds esperats.

Apr猫n-ne m茅s!

Si navegues pel blog trobar脿s diferents articles amb receptes d’aplicaci贸 de les r煤briques i altres eines d’avaluaci贸. Ah! i si ho vols con猫ixer b茅, et recomanem el curs d’Eines d’Avaluaci贸 馃槉

  • 60 hores , Educaci贸 Prim脿ria

    Programaci贸 de prim脿ria i secund脿ria

    Apr猫n a elaborar unitats did脿ctiques sota un enfocament competencial i de manera actualitzada amb el curr铆culum catal脿. Disposar脿s dels materials i continguts de la teva educativa i elaborar脿s una unitat did脿ctica de la teva especialitat.

    Curs reconegut pel Departament.

  • 60 hores , Educaci贸 Prim脿ria

    Avaluaci贸: Dianes, r煤briques i portafolis

    Els canvis curriculars actuals requereixen d’una nova mirada envers una avaluaci贸 no nom茅s formativa, sin贸 una avaluaci贸 cada cop m茅s formadora. Aquest canvi de mirada ens permetr脿 desenvolupar un curr铆culum per compet猫ncies, aix铆 com una millor atenci贸 a la diversitat.

    Curs reconegut pel Departament.

  • 30 hores , Educaci贸 Infantil

    Programaci贸 Educaci贸 Infantil

    Reconeix les caracter铆stiques b脿siques que ha de tenir una unitat did脿ctica elaborada en capacitats i identifica, selecciona i combina adequadament els seus elements b脿sics, aix铆 com escriu els objectius i criteris d鈥檃valuaci贸 en clau de capacitats.

    Curs reconegut pel Departament.