Com impulsar l’experimentació en els alumnes

El fet d’experimentar i manipular implica que la ment vagi ampliant la seva xarxa d’experiències i vivències i, per tant, permet emprar aquests coneixements en situacions posteriors o, fins i tot, per millorar el dia a dia.

Com impulsar l’experimentació en els alumnes

El fet d’experimentar i manipular implica que la ment vagi ampliant la seva xarxa d’experiències i vivències i, per tant, permet emprar aquests coneixements en situacions posteriors o, fins i tot, per millorar el dia a dia.

Com ja es va comentar en una altra entrada al bloc, cal proporcionar a l’alumnat, sigui quina sigui la seva edat, moments, espais i recursos per a investigar lliurement. És investigant, a través de les proves, les hipòtesis i la seva valoració, de l’assaig-error, etc., que la persona va creant una xarxa de coneixements dins la ment. Aquests coneixements són els que permeten, posteriorment que puguem evolucionar de forma ràpida.

Les vivències i experiències prèvies en relació a l’habilitat creativa de la persona
Els aprenentatges viscuts en pròpia pell són els que reté la ment, ja què són vivencials. A partir d’aquests coneixements previs les persones anem plantejant-nos nous reptes, combinant objectes que fins ara no ens havíem atrevit a provar… És per aquest motiu que cobra especial rellevància el fet de proporcionar moments, espais i recursos per a l’experimentació lliure.

Experimentar lliurement, fer proves, investigar, combinar elements… són accions pròpies de la creativitat. Són accions que permeten:

  • Despertar la curiositat dels alumnes i, per tant, motivar-los a seguir endavant.
  • Estimular la seva imaginació.
  • Afavorir la seva espontaneïtat, és a dir, atrapar idees creatives des de l’inconscient.
  • Promoure l’autonomia en les accions que realitza, però també a formar-se les pròpies idees, punts de vista, pensaments i opinions.

Els alumnes tenen curiositat, senten passió per descobrir l’entorn que els envolta, així doncs, deixem-los experimentar lliurement.

Formacions que et poden ineressar

Et proposem una sèrie de cursos i articles que et poden resultar interessants per a ampliar aquest tema.

  • 80 hores , Diversitat i educació especial

    Diversitat amb ed. emocional

    Aquest curs online d’atenció a la diversitat t’aproparàs als continguts curriculars i les competències dels alumnes tenint present el component emocional d’aquests. Mitjançant les diferents activitats del curs per a docents, et familiaritzaràs amb les competències emocionals i les aplicaràs seguint les millors estratègies.

    Curs reconegut pel Departament.

  • 60 hores , Educació Infantil

    Treball per projectes

    En aquest curs de treball per projectes, aprendràs a elaborar, revisar i validar propostes de treball. Ho faràs mitjançant el coneixement i l’anàlisi de les seves particularitats pedagògiques, sempre amb l’objectiu de fer que l’aprenentatge dels alumnes sigui significatiu. És un curs de treball per projectes apte per infantil, primària i secundària.

    Curs reconegut pel Departament.

  • 60 hores , Educació Infantil

    Aprenentatge cooperatiu

    L’aprenentatge cooperatiu és un enfocament metodològic per a l’aprenentatge de qualsevol contingut en el context escolar. En aquest curs online per a docents, aprendràs diversos mètodes i tècniques per potenciar el treball en equip, fent que l’alumne sigui un agent actiu.

    Curs reconegut pel Departament.