Flaix
Més àgil, igual qualitat
30 hores online
3 setmanes
Primària i secundària
Per a docents-tutors/es de primària i ESO
Curs reconegut
Formació aprovada pel Departament d'Educació
Objectiu de la formació
Acompanyar el professorat perquè transformi la tutoria en un espai de creixement i implicació: passar de la queixa a l’acció, crear condicions perquè la classe flueixi i ajudar l’alumnat a connectar amb els seus valors i compromisos
DESCRIPCIÓ
A les tutories no només es resolen problemes, també és l’espai per descobrir-se, prendre consciència i passar a l’acció. En aquest curs de 30 hores online, treballarem amb vídeos curts, recursos pràctics i activitats concretes per acompanyar tant els alumnes com els docents a reconèixer i transitar per quatre fases de creixement: de la queixa a la consciència amb propòsit.
Què hi trobaràs
Es tracta d’un curs Flaix, amb un format més àgil amb igual de qualitat de sempre. El curs es compon de quatre mòduls organitzats de la següent manera:
- Vídeo introductori amb les idees clau.
- Document descarregable amb els continguts del mòdul
- Plantilles/eines pràctiques per dur a terme les propostes didàctiques a l’aula.
- Vídeo resum amb allò essencial per aplicar.
- Qüestionari de consolidació per validar els aprenentatges.
CONTINGUTS
Aquest curs és un viatge en cinc trams: comença amb el Mòdul 0 (punt de partida) i avança per quatre fases clares, de la queixa a la consciència amb propòsit. En cada mòdul t’emportes eines pràctiques per aplicar a l’aula des del primer dia.
Totes les activitats estan adaptades a primària i secundària, perquè cada docent triï el format que millor s’ajusta al seu grup.
Mòdul 1. Del victimisme a l’acció
- Identificar senyals de queixa/passivitat sense etiquetar.
- Preguntes i consignes que desbloquegen i activen el primer pas.
- Recurs clau: fitxa de transformació queixa→acció i mural de seguiment.
Mòdul 2. Quan començo a actuar (empoderament)
- Compromisos curts, realistes i mesurables.
- Feedback breu i a temps; revisió sense drama.
- Recurs clau: plantilla de repte setmanal i contracte de compromís.
Mòdul 3. Quan flueixo (flow)
- Condicions del flow: repte–habilitats, objectius clars i feedback immediat.
- Acords de classe que el fan més probable.
- Recurs clau: guia per calibrar el repte i model d’acords de classe.
Mòdul 4. La consciència amb propòsit
- Valors, interessos i fortaleses com a brúixola.
- Del “vull” al “em comprometo a…” amb data de revisió.
- Recurs clau: plantilla d’exploració personal i manifest amb compromís.
GUIA DIDÀCTICA
SUMA MÈRITS I APROPA’T A LA TEVA PLAÇA SOMIADA





Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.