Gaudint l’educació

Articles del blog

Estratègies per tenir una actitud mental positiva

La vida, què és? Què hi passa? Meravellosa, desconcertant, sorprenent, terrible, aclaparadora, depriment, fantàstica… Són molts els adjectius que podem donar a la nostra vida. I molts els moments i les circumstàncies que hi esdevenen. En aquest post, expliquem què és l’actitud mental positiva i com afonta situacions del dia a dia.

Llegeix més »

3 estratègies per potenciar l’avaluació formadora

Avaluació continuada, avaluació sumativa, avaluació de procés, avaluació inicial…, segur que heu sentit a parlar moltes vegades d’avaluacions, sempre, però, fent servir diferents descriptors, i ja no sabeu quina és quina. Abans de començar amb el post, unificarem terminologia per entendre’ns.

Llegeix més »

Crear una flor per al Dia de la Pau

El 30 de gener se celebra el Dia de la Pau, dedicat a commemorar als centres educatius una cultura de no violència i pau.

Segur que ja esteu pensant com celebrar-ho amb els alumnes i quines activitats podeu fer per promoure un clima d’harmonia, alegria, pau i il·lusió. Us proposem una manualitat senzilla, bonica i vistosa, però sobretot divertida i molt fàcil de realitzar: una flor pacífica.

Llegeix més »

Sense barreres entre el que passa fora de l’aula i dins l’escola

Entre el 2 i el 13 de desembre es va celebrar a Madrid la Convenció de Nacions Unides pel Canvi Climàtic provocant moltes notícies diferents, reportatges, imatges, opinions… i això sempre ha de ser una bona font de recursos per fer que l’aula sigui també un espai en el què parlar d’actualitat i aprofitar per treballar (o reforçar) aquells continguts relacionats amb aquests temes d’actualitat.

Llegeix més »

De l’avaluació parcel·lada a l’avaluació global i continuada

L’avaluació, perquè sigui global i continuada, ha de facilitar, tant a docents com a alumnes, la identificació dels obstacles que dificulten l’aprenentatge, la millora del seguiment del procés d’ensenyament-aprenentatge i la despenalització de l’error, i ha de potenciar la progressiva autoregulació dels aprenentatges per part de l’alumnat.

Llegeix més »

Tens en compte totes les necessitats a la teva aula?

El 3 de desembre va ser el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat i, sempre que arriba un dia internacional en què es fan actes diversos per les diferents escoles, és un bon moment perquè ens parem a pensar què fem a l’aula (i en el nostre dia a dia) per facilitar la integració de totes les persones a la societat.

Llegeix més »

Són necessaris els deures?

Anem a tractar un tema de debat etern amb molts defensors i detractors dels deures: És millor quantitat o qualitat? Per què necessàriament s’han de fer a casa els deures? És la millor forma que té la família de participar en l’educació dels seus fills i filles?

Llegeix més »

Adornaments nadalencs amb materials reciclats

Aviat arribarà el Nadal i segur que ja penseu com decorareu l’aula o com preparareu una petita sorpresa als pares. Aprofitant els materials que tenim i altres de reciclats, us ensenyem com fer-ho d’una manera molt divertida, fàcil, ràpida i, sobretot, molt econòmica.

Llegeix més »

Tapa nadalenca en 3D

Al llarg de cada trimestre es realitzen tantes activitats artístiques que quan hem de crear les tapes dels àlbums ens quedem sense idees. És per això que us fem una proposta de tapa nadalenca utilitzant la tècnica amb pintura 3D.

Llegeix més »

Què hi ha més enllà de l’ABP?

Parlar en públic, treballar en equip, tenir una mirada crítica amb la informació, saber resoldre problemes… Quantes vegades heu hagut de posar en pràctica alguna d’aquestes habilitats? I ara, penseu: ¿quan us les han ensenyat pas per pas, de forma metòdica, i heu tingut oportunitats d’avaluar i millorar aquestes habilitats de forma deliberada? Aquestes habilitats són les que s’anomenen toves, aquelles que van estretament relacionades a l’aprenentatge basat en projectes. Tot seguit veurem quines són les habilitats que es treballen.

Llegeix més »

MÉS DEL BLOG

Sobre què vols llegir?