Gaudint l’educació

Articles del blog

Tipus de rúbriques: qualitatives i quantitatives

Anteriorment a l’article Què són les rúbriques? ja us vam definir aquest tipus d’instruments d’avaluació que permeten recollir evidències d’aprenentatge de continguts, ja siguin procediments i actituds. Aquestes matrius o graelles especifiquen els indicadors d’avaluació subjectes d’estudi, els diferents nivells d’assoliment i la qualificació obtinguda.

Llegeix més »

Explosió d’idees: més enllà de la primera resposta

El pensament lateral o divergent és un concepte que sorgeix de la mà de Edward De Bono. La nostra ment tendeix a resoldre les situacions de forma racional, mentre que aquest tipus d’activitats promouen l’entrenament a noves idees. Aquestes noves idees són les que permeten obrir la ment i, conseqüentment, fomentar l’habilitat creativa de les persones.

Llegeix més »

Open your mind. Imaginació al poder

Open your mind significa obrir la ment més enllà del conegut i acceptat per la societat. Així doncs, implica deixar de banda el convencional i endinsar-se en el món de la creativitat.

Llegeix més »

Només utilitzem el 10% del nostre cervell?

Un dels últims llibres que parlen sobre neurociència és Neuromitos en educación (2015) d’Anna Forés, José Ramón Gamo, Jesús C. Guillén, Teresa Hernández, Marta Ligioz, Félix Pardo y Carme Trinidad. Tot i que us recomanem llegir el llibre, des d’aquest blog ens agradaria parlar-vos d’alguns dels neuromites que es parlen en aquest.

Llegeix més »

Què són les rúbriques?

Les rúbriques són instruments d’avaluació que ens permeten recollir evidències d’aprenentatge de continguts que poden ser susceptibles de ser avaluats de forma massa subjectiva, com per exemple, els procediments i les actituds.

Llegeix més »

Coaching per a estudiants

El coaching educatiu per a estudiants s’ha convertit en una eina imprescindible per tractar les dificultats acadèmiques, que en molts casos deriven de problemes no directament relacionats amb els estudis, sinó amb qüestions que fins ara s’han considerat secundàries, com la forma de relacionar-se del propi alumne o la seva percepció de si mateix i de l’entorn.

Llegeix més »

MÉS DEL BLOG

Sobre què vols llegir?