Gaudint l’educació

Articles del blog

Intel·ligències múltiples

La teoria de les intel·ligències múltiples va ser plantejada pel psicòleg estatunidenc Howard Gardner l’any 1993. Aquesta teoria representa un contrapès al paradigma de la intel·ligència única, ja què proposa que la vida humana requereix del desenvolupament de diversos tipus d’intel·ligència i habilitats, cadascuna d’elles localitzades a diferents àrees del cervell i interconnectades entre si.

Llegeix més »

L’aprenentatge cooperatiu a l’aula

L’ésser humà és un animal sociable per naturalesa. Al llarg de la nostra vida ens trobarem contínuament en circumstàncies en les quals haurem de treballar en equip, el que implica relacionar-nos amb altres persones per arribar a uns resultats o objectius comuns. L’aprenentatge cooperatiu és un mètode pedagògic que tracta d’organitzar les activitats dins de l’aula per a convertir-les en una experiència acadèmica i social.

Llegeix més »

L’educació emocional com a eina d’aprenentatge

Els programes acadèmics convencionals centren la seva dinàmica en l’ensenyament de matèries i assignatures, però no inclouen l’educació emocional, una innovació educativa que respon a les actuals necessitats socials. En parlem en aquest post.

Llegeix més »

La LOMCE posa fi a la Selectivitat

El Consell de Ministres va aprovar divendres passat el reial decret pel que s’estableixen els requisits d’accés i la normativa bàsica dels procediments d’admisió als ensenyaments universitaris oficials de Grau.

Llegeix més »

Com podem valorar si el que proposem a l’aula és adequat?

De ben segur que en algun moment de la nostra carrera professional ens hem plantejat aquesta pregunta. Què fem en aquest cas? Doncs o bé preguntar als companys/es o bé observar els resultats obtinguts pels alumnes. Però… amb això n’hi ha prou? D’altra banda, els nostres companys/es faran la mateixa valoració que nosaltres?

Llegeix més »

Pensa i educa diferent

Pensa i educa diferent és el títol de la nova campanya que iniciem des de Doqua, per tal de contribuir a una escola catalana de qualitat.

Llegeix més »

Oblidaràs el quadern de notes!

El quadern de notes ha estat tradicionalment un dels recursos més utilitzats pels docents. Utilitzem el quadern per anotar la informació de les accions de classe, els llistats d’alumnes, les notes dels exàmens, la valoració de l’actitud…
En aquest post et parlem d’iDoceo, una eina que reuneix tot el que necessitem… i una mica més 😉

Llegeix més »
Subscriu-te al blog

Introdueix el teu email per subscriure't a aquest bloc i rebre notificacions de missatges nous per correu electrònic.

MÉS DEL BLOG

Sobre què vols llegir?