5 principis del coaching per a docents
Els 5 principis del coaching educatiu El docent ha d’evolucionar i passar de ser un simple transmissor d’informació ha ser un suport fonamental en el
Gaudint l’educació
Els 5 principis del coaching educatiu El docent ha d’evolucionar i passar de ser un simple transmissor d’informació ha ser un suport fonamental en el
L’escola pot emprar diferents tècniques creatives per a fomentar l’habilitat creativa de l’alumne. D’altra banda, cal tenir en compte que també hi ha estratègies que ens poden ajudar dins l’aula en qualsevol àrea.
El docent té un paper fonamental en l’activitat educativa, ja què sobre ell recau la gran responsabilitat d’ensenyar, inculcar i inspirar els alumnes, no només coneixements sinó també valors.
Anteriorment a l’article Què són les rúbriques? ja us vam definir aquest tipus d’instruments d’avaluació que permeten recollir evidències d’aprenentatge de continguts, ja siguin procediments i actituds. Aquestes matrius o graelles especifiquen els indicadors d’avaluació subjectes d’estudi, els diferents nivells d’assoliment i la qualificació obtinguda.
El fet d’experimentar i manipular implica que la ment vagi ampliant la seva xarxa d’experiències i vivències i, per tant, permet emprar aquests coneixements en situacions posteriors o, fins i tot, per millorar el dia a dia.
El pensament lateral o divergent és un concepte que sorgeix de la mà de Edward De Bono. La nostra ment tendeix a resoldre les situacions de forma racional, mentre que aquest tipus d’activitats promouen l’entrenament a noves idees. Aquestes noves idees són les que permeten obrir la ment i, conseqüentment, fomentar l’habilitat creativa de les persones.
Howard Gardner, en la seva teoria de les intel·ligències múltiples, defensa que les persones disposem de diverses capacitats, les quals cadascú desenvolupa en diferents graus cada una de elles.
Open your mind significa obrir la ment més enllà del conegut i acceptat per la societat. Així doncs, implica deixar de banda el convencional i endinsar-se en el món de la creativitat.
Una tasca molt important del docent és aconseguir implicar l’alumne a les activitats que es desenvolupen a classe, d’aquesta manera s’incentiva la seva iniciativa i es motiva la seva participació amb els companys.
Un dels últims llibres que parlen sobre neurociència és Neuromitos en educación (2015) d’Anna Forés, José Ramón Gamo, Jesús C. Guillén, Teresa Hernández, Marta Ligioz, Félix Pardo y Carme Trinidad. Tot i que us recomanem llegir el llibre, des d’aquest blog ens agradaria parlar-vos d’alguns dels neuromites que es parlen en aquest.
No enviem spam, només notificacions sobre els articles, nous cursos i actualitzacions.
Aquest lloc web fa servir cookies per a poder oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies està emmagatzemada al navegador i realitza funcions com reconèixer quan tornes al nostre lloc web o ajudar el nostre equip a entendre quines seccions de l'el nostre lloc són més interessants i útils.
Les cookies estrictament necessàries haurien d'estar actives sempre perquè puguem guardar les teves preferències sobre les galetes.
Si desactives aquesta cookie, no podrem guardar les teves preferències. Això significa que cada vegada que visitis aquest lloc web hauràs d'habilitar o deshabilitar novament les cookies.
Més informació sobre la nostra Política de Cookies.